Van Lavlie naar Lavlie Dogs, hoe ik per ongeluk mijn niche vond.

Gepubliceerd op 7 maart 2021 om 14:15

Nieuwe productlijn ontwerpen

Ik hou van hobbyen en van veel verschillende technieken. Mensen die me al een tijdje volgen kunnen dat beamen. Regelmatig vlieg ik van de 1 naar de andere kant. Omdat het aanbod wat onoverzichtelijk werd, dacht ik dat probleem te hebben opgelost door de naam Zoveel Leuks. What's in a name right?!

 

Het probleem speelt dus al een tijdje en met de aanschaf van een nieuwe machine een aantal weken geleden, ontplooiden zich heel veel nieuwe mogelijkheden voor leuke, gepersonaliseerde cadeaus. Tijdens het inleren, uitproberen en uitbreiden van accessoires voor dit apparaat. ontplofte mijn hoofd zowat van alle nieuwe ideeën. Geen probleem zou je denken, juist fijn dat je kunt doorontwikkelen......mmmmm niet voor mij. Ik belandde in een complete mentale chaos van plannen en hoezeer ik ook probeerde er orde in te scheppen, het lukte maar niet. Het probleem groeide met de dag, net als al mijn lijstjes en overzichten trouwens. Een redelijk gevaarlijke staat van zijn voor iemand met een bipolaire stoornis..

 

Ok, over een andere boeg dan maar.

Ik moest iets ondernemen om die chaos minimaal een halt toe te roepen en begon met het filteren van al mijn lijstjes. Ik probeerde een assortiment samen te stellen uit al die product ideeën. Was ik overtuigd van een keuze, dan ging ik alvast met het omzetten van het idee naar 1 of meerdere ontwerpen. Maar het hielp niks, de keuze was doodeenvoudig veel en veel te groot. En als ik dat probleem al had, wat moesten (toekomstige)  klanten dan met mijn assortiment. Regelmatig zoek ik op internet naar manieren om een klantenkring op te bouwen, actieve volgers te krijgen en andere marketingwijsheden. Hoewel niet alle adviezen eenduidig waren, leek men het wel eens over 1 ding, vind je niche. Je waaaat?!

 

What the bleep is een niche?

Ja ik hoor het je denken en ik moet eerlijk zeggen, ik had ook geen idee. Het idee is dat je, als je in de alsmaar groeiende oerwoud van webshops nog een kans wilt maken, zo nauwkeurig mogelijk je markt en daarmee je doelgroep moet bepalen. Een niche, waarin jij je kon onderscheiden en waar je ook veel van weet en ervaring mee hebt. Ja klonk logisch. Dus ik ging een niche bedenken......FAIL. ja was het zo maar zo eenvoudig als het te bedenken. Je moet het VINDEN weet ik nu. Dus na een tijdje bevond ik me niet alleen in de reeds bestaande chaos van product ideeën OOK nog in een soortgelijke jungle van NICHES..... Net toen ik langzaam de moed begon op te geven, schoot het me letterlijk te binnen. Na het starten van een zoveelste lijstje ontdekte ik mijn Niche, en hoe had ik dit in hemelsnaam over het hoofd kunnen zien.

 

Allemaal beesies!

DE rode draad in mijn leven, het bleek ook weer uit mijn lijst met producten, voor beesies of eigenaren. DAT was de categorie die oververtegenwoordigd was. Zelf heb ik al bijna 30 jaar honden (2 of 3 tegelijk) dus heel raar was dat ook niet.

Bloggen, geen enkel probleem. Ik zat vol met verhalen. 

Inleven in de klant? Ik BEN de klant

Product ideeën? In overvloed

Ervaring? Nou en of

Dus het idee van Lavlie Pets werd op deze manier gevonden. Producten voor huisdiereigenaren. Enthousiast als ik erover was (en ben) ging ik meteen nieuwe lijstjes maken en de chaos loste zich voor mijn ogen op! Wat een heerlijk gevoel, dit klopte! Vanuit dit enthousiasme veranderde ik de naam van mijn Facebookpagina naar Lavlie Pets..........

 

Maar bij het vinden moest je jezelf altijd afvragen of het nog specifieker kon en dat kon natuurlijk met gemak, het kon van huisdieren naar honden. Dus zo ging ik van Lavlie Gifts naar Lavlie Dogs. Ik ben blij, ik ben enthousiast en ik heb er zin in!. Dus iedereen nog een beetje geduld dan komen de producten gestaag de webshop in. Heb je ideeën of verzoekjes die passen binnen het assortiment, stuur me dan gerust een mailtje. Het webadres en het mailadres blijven hetzelfde. 

 

Ik hoop dat je me met hetzelfde enthousiasme blijft volgen. Ken je mensen met honden, wijs ze dan eens op Lavlie Dogs...


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Titania Baljet
een maand geleden

Super leuk, Chantal. Natuurlijk zijn de doggies je passie . En wat kun je daar wel.niet allemaal voor leuke items voor bedenken. Zeker als je het ook.nog heel persoonlijk maakt. Zoals zo'n leuke paspoorthoes met afberlding en naam . Ik ga je in de gaten houden! 🐕😘